Villkor


1. Allmän

2. E-handel och produktbeställning

3. Betalning

4. Leveranskostnader, leveranstid och leveranssätt

5. Orderspårning och hämtning

6. Retur

7. Utbyta

8. Reklam

9. Garantivillkor

Gäller från 16 juni 2022

1. Allmän

Dessa användarvillkor ("Användarvillkor", "Villkor") gäller dig ("du", "Kund", "Användare") när du gör en beställning från en onlinebutik som drivs av RaksiTuote som konsumentkund. Båda parter förbinder sig att följa de användarvillkor som gäller för varje transaktion. Det rekommenderas att du läser användarvillkoren noggrant innan du gör din beställning. Genom att acceptera användarvillkoren accepterar du även användningen av cookies som beskrivs i dessa villkor.

Din beställning i alla beställningar är RaksiTuote (företags-ID 2594757-5).

Adress: Juuantie 5a, 83900 Juuka, Finland

RaksiTuote säljer sina produkter till konsumentkunder över 18 år. Kunden måste acceptera dessa användarvillkor för att göra en beställning i webbutiken. För att göra en beställning i onlinebutiken måste kunden förse säljaren med nödvändig kontaktinformation för att behandla beställningen. Den information som krävs inkluderar kundens fullständiga namn, adress, telefonnummer och e-postadress för orderbekräftelse och leverans. Raksituote vidarebefordrar inte information. RaksiTuote förbehåller sig dock rätten att ändra användarvillkor, priser och leveranskostnader, så att de ändrade användarvillkoren endast gäller beställningar som görs efter ändringarna.

2. E-handel och produktbeställning

RaksiTuote använder Webnode e-handelsplattform för e-handel. Alla Raksituotteen produkter beställs genom att lägga dem i varukorgen och betala för dem med någon av betalningsmetoderna som nämns i avsnitt tre. Produktpriserna inkluderar 25% moms. Efter varje beställning skickas en orderbekräftelse till kunden via e-post, med angivande av det totala beloppet för beställningen och de beställda produkterna.

Betalning

3. Betaltjänstleverantör

Paytrail Oyj (2122839-7) är betaltjänstleverantör. Paytrail Oyj visas som betalningsmottagare på kontoutdraget eller kortfakturan och vidarebefordrar betalningen till handlaren. Paytrail Oyj har en betalningsinstitutionslicens. Vid reklamation, vänligen kontakta leverantören av produkten i första hand.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
www.paytrail.com 

Webbutiken fungerar som marknadsförare av produkter och tjänster och som leverantör av produkter till kunden. Webbutiken tar hand om de lagstadgade och andra skyldigheter som är relaterade till transaktionen. Om du vill återkräva eller returnera produkten ska du kontakta webbutiken där produkten beställdes direkt.

Kreditkortsbetalningar 

Du kan betala i webbutiken med Visa, Visa Debit, Visa Electron, MasterCard, Debit MasterCard. Webbutiken använder internationella Verified by Visa, MasterCard SecureCode autentiseringstjänster. 

Paytrail visas som betalningsmottagare på kortfakturan och vidarebefordrar kortbetalningen som kunden betalat direkt till handlaren. Kortbetalningar görs säkert med ett säkert betalningsformulär och betalkortsinformation lagras inte i e-handelssystem.

Betala med Klarna i webbutiken

FAKTURA VIA KLARNA

När du betalar via Klarna-faktura handlar du tryggt och enkelt.

Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter och betalar alltid efter att du mottagit dina varor.
Din faktura aktiveras automatiskt så fort din beställning har lämnat vårt lager.

 

Om du är konsument har du även 14 dagars returrätt enligt konsumentskyddslagen. Observera att returrätten inte gäller alla produkter och tjänster, såsom flygresor, reguljära fritidstjänster eller varor som tillverkas eller modifieras efter behov. 

4. Leveranskostnader, leveranstid och leveranssätt

Fraktkostnader tillkommer på produktpriset om inget annat anges på produktsidan. Produkter beställda från webbutiken kommer att levereras till kunden utan onödigt dröjsmål efter orderbekräftelse. Beräknad leveranstid per post är ca 5 arbetsdagar. Produkterna levereras i första hand i paket. Beställningen kommer att levereras till det avhämtningsställe som ligger närmast den leveransadress som kunden har angett. Hemleverans finns även som leveranssätt. Hemleverans tillkommer en separat leveransavgift. 

5. Orderspårning och hämtning

Ankomstbeskedet kan skickas till kunden antingen via sms eller e-post. Försändelsens spårnings-ID, som gör att kunden kan spåra försändelsen av försändelsen, ges till kunden vid den tidpunkt då försändelsen registreras för leverans. När försändelsen har anlänt till kontoret skickas ett ankomstmeddelande till kunden. Försändelsen kommer att förvaras på kontoret kostnadsfritt i x dagar. Paketet som inte hämtas kommer att returneras till RaksiTuote. Återbetalningskostnaderna som RaksiTuote ådragit sig för returen kommer att dras av från återbetalningen av det totala beloppet för beställningen som inte hämtats. Vid hemleverans kommer transportföretaget att kontakta kunden innan överlämnande av produkten och avtal om leveranstid.

6. Retur

Försäljning inom e-handel är distansförsäljning i konsumentskyddslagstiftningens mening. Kunden har enligt konsumentskyddslagen rätt att byta eller returnera hela eller delar av beställningen inom fjorton (14) dagar efter mottagandet av beställningen. Ångerrätten gäller endast oanvända, intakta och säljbara produkter med produktetiketter på plats. Produkter ska hanteras med försiktighet. Kunden ansvarar för nedskrivningen av den introducerade produkten och RaksiTuote har rätt att från det återbetalningsbara beloppet dra av ett belopp som motsvarar produktens försämring jämfört med produktens ursprungliga värde. Om varan blivit osäljbar till följd av dess användning ansvarar kunden för varans fulla värde och, om kunden önskar att varan ska skickas till honom igen, för de transportkostnader som uppstår.

För att returnera produkten per post måste kunden kontakta Raksituotte och komma överens om en returpolicy.

Om produkten som köpts från nätbutiken har returnerats till RaksiTuotte enligt beskrivningen ovan, kommer RaksiTuote utan onödigt dröjsmål att returnera det belopp som kunden betalat till kunden vid mottagandet av den eller de oanvända, intakta och säljbara produkten eller produkterna. Pengarna återbetalas efter att den betalning som kunden gjort i samband med beställningen återspeglas på RaksiTuote konto.

Kunden är ytterst ansvarig för att välja installationsplats för RT-luftsolfångaren. Enheten återbetalas inte om kunden installerar enheten på en plats som är ogynnsam för dess funktion, och i ett sådant fall inte har rätt till återbetalning. Lämpliga installationsplatser presenteras på Raksituote hemsida som kunden måste bekanta sig med innan beställning görs. Lämpligheten av installationsplatsen kan frågas direkt från tillverkaren om det finns någon oklarhet i valet av plats.

7. Utbyta

Det är inte möjligt att byta en produkt beställd från Raksituote webbbutik. Kunden måste returnera produkten enligt beskrivningen ovan och lägga en ny beställning om så önskas.

8. Reklam

Om kunden upptäcker ett fel enligt gällande konsumentskyddslagstiftning i sin beställning eller beställningen eller en del av den är defekt, trasig eller skadad under transporten ska kunden kontakta oss via kontaktuppgifterna så snart som möjligt. Reklamation ska göras så snart som möjligt efter att felet upptäckts, med hjälp av kontaktuppgifterna ovan, dock senast fjorton (14) dagar efter mottagandet av beställningen. Om reklamationen leder till att produkten returneras är RaksiTuote ansvarig för de transportkostnader som kunden ådragit sig. Produktfel som orsakas av kunden under installationsfasen av produkten motiverar inte att göra ett reklamation. 

9. Garantivillkor

Garantitiden för RT solfångare är 24 månader. Garantitiden börjar alltid från inköpsdatum. Garantin täcker inte defekter som orsakats av normalt slitage eller kundens egna installations- eller driftfel. Varan ska vara i originalskick vid retur. Fysisk öppning av produkten för att modifiera enheten upphäver garantin och konsumentskyddsansvaret för defekter, om inte annat anges av tillverkaren.

Raksituote ersättningsansvar i alla garanti- och reparationsfall är begränsat till inköpspriset för produkten.

Utgående produkter är inte garanterade om inte annat anges. Om ett fel uppstår i produkten under garantitiden ska kunden göra en skriftlig reklamation på produkten (se avsnittet Reklamation). Vi tar ut en besiktningsavgift på 50 EUR för omotiverade garantireturer, samt eventuella leveranskostnader som vi ådrar oss. 

NOTERA!

Underlåtenhet att lösa in postförskott är inte en retur av produkten i enlighet med de möjligheter som konsumentskyddslagen ger, utan det är ett avtalsbrott från köparen.

google-site-verification: googlea52e8ec18b28cc3f.html